Her ne kadar, yazının başlığı “Hatalarımızdan Nasıl Öğrenebiliriz?”
olsa da, Diana Laufenberg’in vermek istediği mesaj “hatalar” üzerine
olsa da, videoyu izlerken farklı bir olay dikkatimizi çekti. Pek de ilgi
duyulacak bir ders olmasa da, Öğretmenin bu videoda öğrencilerini
mükemmel bir öğrenme sürecine sokup, proje tabanlı öğrenmeyi nasıl
uyguladığına şahit oluyorsunuz. Bu yüzden, videoyu sonuna kadar izleyip,
öğrencilerin çok ilgili olmadıkları bir derse dahi nasıl ilgi duyup, bu
ders ile ilgili nasıl harika çalışmalar yaptıklarını Diana
Laufenberg’den dinleyin. Unutmadan, ülkemizde verilen proje-performans
görevleri ile videodaki görevleri de mukayese etmeyi ihmal etmeyin.
Diana Laufenberg’in sunumundan;
“…Asıl nokta şu, eğer eğitime sadece okula gelip bilgiye ulaşmak şeklinde bakarsak, deneysel bir öğrenme olarak, öğrencilerin seslerini güçlendiren ve başarısızlığı kucaklayan bir şey olarak bakmazsak eğer noktayı kaçırıyoruz demektir. Ve eğer biz bu niteliklere değer vermeyen bir eğitim sistemini sürdürürsek bugün herkesin konuştuğu her şey mümkün olmayacak, çünkü o noktaya standardize edilmiş sınavlarla ulaşamayız, ve o noktaya tek doğru cevap kültürüyle ulaşamayız. Nasıl daha iyi yapabileceğimizi biliyoruz, ve daha iyi yapmanın zamanı geldi.”
“…Asıl nokta şu, eğer eğitime sadece okula gelip bilgiye ulaşmak şeklinde bakarsak, deneysel bir öğrenme olarak, öğrencilerin seslerini güçlendiren ve başarısızlığı kucaklayan bir şey olarak bakmazsak eğer noktayı kaçırıyoruz demektir. Ve eğer biz bu niteliklere değer vermeyen bir eğitim sistemini sürdürürsek bugün herkesin konuştuğu her şey mümkün olmayacak, çünkü o noktaya standardize edilmiş sınavlarla ulaşamayız, ve o noktaya tek doğru cevap kültürüyle ulaşamayız. Nasıl daha iyi yapabileceğimizi biliyoruz, ve daha iyi yapmanın zamanı geldi.”