13 Ekim 2017 Cuma

Ters Yüz Edilmiş Öğrenim ve Modern Sınıf

Ters yüz edilmiş öğrenime hazır mısınız? Bir dakika, bu tam olarak ne oluyor?

Ters Yüz Öğrenme konusu için bakınız: Yarın İçin Öğretmek: Ters Yüz Öğrenme (Flipped Learning)

Ters yüz edilmiş sınıflar, yaratıcı sorun çözme ortamları yaratmak için kullanılan en iyi araçlardan biridir. Tüm öğrencileriniz katılım gösterdiğinde, bu verimli ve etkili bir şekilde gerçekleşir.

Ters yüz edilmiş öğrenim, sınıfa üç sıra dışı özellik katar:

1. Farklılık — Bir video oluşturup bu videoyu çevrimiçi yayınladığınızda, öğrencileriniz bu ders anlatımına istedikleri zaman erişebilecektir. Bu meşgul öğrencilerin, derslerin hızına ayak uydurmalarına yardımcı olur. Zorlanan öğrenciler dersleri istedikleri kadar tekrar edebilirler ve hızlı öğrenen öğrenciler, çalışmalarını önde sürdürebilirler.

2. Eleştirel düşünme — Öğrenciler önceden kaydedilmiş içerikle etkileşimde bulunduktan sonra, sınıf içi etkinliklerinizde, üst düzey düşünme ve sorun çözme becerileriyle ilgilenilecektir. Öğrenciler yaratıcı süreçle meşgul oldukları için, bu sınıf disiplinini artırır.

3. Karşılıklı İlgi — Bu yöntem, öğrenciyi olduğu kadar eğitimciyi de zorlar. Ders anlatımlarınızı kaydetmeniz, mesajınızı nasıl etkili şekilde ulaştırabileceğiniz üzerinde düşünmenizi ve yeniden düşünmenizi sağlar.

Şimdi  ters yüz edilmiş öğrenimin, sınıfınızda neler yapabileceğini göreceğiz. 


Çözümde - Ters Yüz Edilmiş Öğrenim
Süreç: TANIMLA | KEŞFET | HAYAL ET | TASARLA | ORTAYA KOY | BİLGİ AL

Önceden kaydettiğiniz video ya da etkileşimli çevrimiçi içerik, sorunu tanımlama, hedefleri belirleme ve temel gerçekleri sunmada ilk adımdır. Öğrencilerin araştırma ve bilgi arayışı vasıtasıyla, kendi başlarına daha çok sayıda gerçeği keşfetme fırsatı olur. Daha sonra, içgüdüsel olarak, kendi başlarına hayal ederler ve sınıfa girdiklerinde, işbirliği yaparak çözümler tasarlayabilirler. 

Projeleriyle birlikte, çözümlerini hemen ve yaratıcı şekilde ortaya koyabilirler. Öğrencileriniz bilgi alma ya da projelerinin etkililiğini değerlendirme ile ilgili tüm önemli süreci öğrenme konusunda özgürdür. Artık ders materyalini günlük olarak tekrarlamaya mahkum değiller. 

Bilgide - Ters Yüz Edilmiş Öğrenim
Süreç: SOR | ELDE ET | ANALİZ ET | UYGULA | DEĞERLENDİR

Öğrencilerinizin sınıf etkinliklerine ilgi göstermeleri için ihtiyaçları olan bilgiler, parmaklarının ucunda. Ders anlatımlarınız, diğer bilgi toplama fikirleri için sıçrama tahtası olabilir. Tek yapmanız gereken, onlara doğru yönü göstermek. Doğal olarak, doğru soruları sormaya ve zamanından önce ilgili bilgileri edinmeye ve analiz etmeye başlayacaklar.Öğrencileriniz sınıfta bir araya geldiklerinde, bilgileri grup olarak, aktif şekilde ve işbirliğine dayalı olarak irdeleme konusunda özgürdürler. Yaptıkları çıkarımları gerçek problem çözme ve gerçeklerle ilişkisini değerlendirme süreçlerine uygulayabilirler. 

Sınıfınızı ters yüz etmek, tamamen bilgiyi yaymak ve istenen mesajı taşıma etkililiği ile ilgilidir. Önemli olan tek şey içerik değil, hedefe ulaşma hızı ve doğruluğu da hayatidir. Etkileşimli çevrimiçi içerik oluşturmaya ve bunları sunmaya devam ettikçe, öğrencilerinizin gereksinimlerini tahmin etme ve anlamak için gerekli araçları sunma becerileriniz gelişir. Daha önce bilmediğiniz bir düzeyde tutarlılık olduğunu göreceksiniz. Dijital dünyada zaten bildiğimiz gibi, bilgi paylaşımı, sınıfın dışında bile gerçek zamanlı olarak gerçekleşecektir. 

Yaratıcılıkta - Ters Yüz Edilmiş Öğrenim
Süreç: SAPTA | İLHAM VER | EKLE | HAYAL ET | İNCELE

Yaratıcılık, ters yüz edilmiş bir sınıfta ortaya çıkma özgürlüğüne sahiptir. Konuya dair temel bilgi birikimi ve konunun ön koşul olarak incelenmesi, sınıf tartışması başlamadan önce saptanır. Videolarınız ya da atamayı seçtiğiniz içerik, öğrencilerinize siz nasıl isterseniz öyle ilham verir. Kendi başlarına ya da sizin belirleyeceğiniz çizgilere uyarak ortaya çıkarabilecekleri projelere kendi yaratıcı yeteneklerinin nasıl katkı sağlayabileceğini görmeye başlayacaklar.

Öğrenciler işbirliği yapma konusunda özgürleştiklerinde, örüntüler ekleme ve ifade etmenin sanatsal yollarını hayal etme süreci, doğal olarak kendini ortaya çıkaracaktır. En iyi kısım, geri adım atıp çalışmalarını farklı gözlerle inceleyebildikleri bölümdür. Yaratıcı sonuçlarına bakarak öğrenim süreçlerini değerlendirmeye başlayabilirsiniz. 

Ortamda - Ters Yüz Edilmiş Öğrenim
Süreç: DİNLE | YARARLAN

Geleneksel yazı ve konuşmayı terk ederken, biz öğretmenlerin, tüm duyularımızla dinlememiz isteniyor. Hedef kitlemize etkili şekilde ulaşmak için işitsel, görsel ve çok algılı tekniklere yönelebiliriz. Etkileşimli videolarınızı ya da web sitelerinizi oluşturdukça, farklı ortamların potansiyelinden yararlanmaya başlarsınız. Ortam kullanımının halkın kapsamlı incelemelerine tabi olması gerektiği için, öğretim süreciniz bir anda sorumlu hale gelir. Bu tüm öğretmenlerin hoş karşılaması ve çabalaması gereken bir şeydir.

Çevrimiçi içeriğinizi geliştirme ve mesajınızı ne kadar iyi sunabileceğiniz konusunda öğrencilerin yorum yapmaları, bu konuda eleştiri yapmaları ve önerilerde bulunmaları hoş karşılanmalıdır. Hiç şüphe yok ki, kendinizi içeriğinizi kapsayacak, birçok farklı ortam türünü kullanırken bulacaksınız. Bu video, ses ya da etkileşimli bir web sitesi olabilir. Öğrenciler kayıtlı içeriğinizle etkileşimde bulunmaya ve ilgilenmeye alıştıkça, hiç şüphe yok ki, dijital vatandaşlar olarak kendi ortamlarını üretmek için kendi haritalarını tanımlamaya başlayacaklardır.

İşbirliğinde - Ters Yüz Edilmiş Öğrenim
Süreç: KUR | DÜŞÜN | TASARLA | YÜRÜT | İNCELE

Ters yüz edilmiş sınıf, en başından itibaren işbirliğine dayalıdır. Öğretmenler videolu ders anlatımlarını yayınlayınca, öğrencilerimizin öğrenim süreciyle bağ kuracakları ilk portalın kurulması sağlanmış olur. Bu, sınıf tartışmalarınızın ve projelerinizin temelini oluşturur. Bir anda öğrencilerin ne bildiklerini bilme konusunda, daha önce hiç sahip olmadığınız kadar çok kontrole sahip olursunuz. Öğrencilerinizin sadece sınıfta değil, Asana ya da Basecamp gibi çevrimiçi forumlar ya da görev düzenleyiciler aracılığıyla düşündüklerini hayal edebiliyor musunuz? Sınıf, çözümleri etkili ve verimli şekilde tasarladıkları ve yürüttükleri tamamen yeni bir düzeye erişir. Bu projeleri aynı başarı derecesiyle inceleyebilirler.

Kapsamlı ve iyi yürütülmüş etkileşimli ders anlatımına istediğinde erişmek, öğrencilerin bilgileri kendi hızlarında almalarını sağlar. İşbirliğine dayalı bu öğrenim, birbirimizle olan etkileşimlerimizde nihai amaçtır. 
Evde etkileşimli konu anlatımlarıyla yapılan bireysel çalışmadan, işbirliğine dayalı sınıfa ve son olarak, ekip halinde sorunlar çözmeye kadar, bu, eğitimin geleceğinin esasıdır.

Cesurca Ters Yüz Etme

Ters yüz edilmiş eğitim, tüm temelleri sarsmanızı sağlar:
içeriği evde öğrencinin kendi hızında sunma
proje tabanlı öğrenim aracılığıyla, materyali sınıfta kullanma
yaratıcı değerlendirme araçları kullanma

Öğrencileriniz karmaşık bulmacaları çözmek üzere bir araya gelmiş ve sizin sunduğunuz ve her zaman erişilebilir olan bilgilerle donatılmış bilim adamları olacaktır. Her bir birey sorunu bildiğinde ve sınıfa gelmeden önce sorun üzerinde düşünmüş olduğunda, fikirler masaya daha kolay yatırılabilir. Bu da, eleştirel düşünmenin parçası olarak, anlamlı ve kapsamlı tartışmalara neden olur. Öğrenciler yaratma ve işbirliği yapma özgürlüğüne sahip olacaklar ve dersleriniz hem öğrencilerinizin, hem de sizin hak ettiğiniz zenginlikte gerçekleşecek ve anlamlı hal alacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder